Podnoszenie kwalifikacji

Nasz zespół nie stoi w miejscu i stale pogłębia wiedzę na szkoleniach podologicznych. Tym razem wziął udział w szkoleniu z zakresu „Diagnostyki mykologicznej, mikrobiologicznej i łuszczycowej w Podologii”. Szkolenie odbyło się w dniu 13.03.21 pod okiem niezwykle doświadczonej Pani mgr Anny Kudły w Laboratorium Medycznym we Wrocławiu.

szkolenie

Na wstępie szkolenia Pani Agnieszka Milka i Klaudia Wilk zostały zapoznane z wiedzą dotyczącą mykologii, czyli dziedziny zajmującej się badaniem grzybów oraz pogłębiły wiedzę odnośnie grzybów chorobotwórczych, które wywołują infekcję wśród ludzi. Zostały również zaznajomione z nowymi wiadomościami dotyczącymi łuszczycy oraz zakażeń bakteryjnych.

Po części teoretycznej przyszła kolej na praktykę. Nasze Panie Podolog po uzyskaniu wytycznych od prowadzącej Anny Kudły, pobierały materiał (zeskrobiny) z płytki paznokciowej oraz skóry do wykonania badania mykologicznego. Odpowiednio przygotowany materiał trafia następnie do laboratorium mykologicznego. Choć dalsze etapy odbywają się poza Naszym Gabinetem, bardzo ważne jest, by wiedzieć, co dalej dzieje się z pobraną próbką.

W laboratorium materiał poddawany jest dwóm badaniom:

-bezpośredniemu – mikroskopowe,

-pośredniemu – mykologiczne.

szkolenie szkolenie szkolenie

Na podstawie otrzymanych wyników można stwierdzić obecność występowania grzyba czy też bakterii. Dzięki temu Nasze Panie Podolog jeszczeefektywniej mogą zająć się prowadzeniem terapii paznokci oraz skóry zmienionej przez grzyby i skutecznie pozbyć się infekcji, by móc cieszyć się zdrowymi paznokciami nie tylko na lato, ale również na lata.

Relację z przebiegu szkolenia przygotowała  Pani podolog Klaudia Wilk.